16 Mayıs 2011 Pazartesi

Destan Filmleri



Bu yazımda yine sinemayla ilgili bir konudan bahsedeceğim... Türk sinemasında gıcık olduğum bir şey var; Daha iyisini yapmak yerine eski filmlerle dalga geçilmesi...
Şöyle ki; Cüneyt Arkın filmlerini artık komedi filmi niyetine izliyoruz değil mi? Orada burada arkadaş sohbetlerinde konu eski filmlere geldi mi herkes dalga geçiyor... Peki neden bu filmlerin yenileri çekilmiyor??? Özellikle Battal Gazi, Kara Murat, Kılıçarslan vb destan filmleri... Neden bunlarla o kadar taşak geçiliyor da biri çıkıp günümüz teknikleriyle daha kalitelisini yapmıyor? Veya yapamıyor mu?
Madem o eski filmlerle dalga geçebilecek bir zamandayız ve o kadar gelişti sinema sektörümüz, neden yeni versiyonlarını çekmiyoruz? Madem o kadar ilerledin bu işte, madem beğenmiyorsun artık eski filmleri, yap daha iyisini de göster bu işte ne kadar yol aldığını... Ama taşşak geçmek daha kolay tabii!!!
Hem bu bir gövde gösterisidir. Sinemada ilerleyen her ülke ilk iş kendi destanlarının veya tarihlerindeki önemli bir dönemin filmini çekip Dünya'ya "Bakın artık biz de bu işi iyi yapıyoruz!" der. E peki bizde tarihi olaylardan, destanlardan bol bir şey olmadığı halde neden şöyle yüksek bütçeli, kaliteli bir film çekip "İşte biz bu işi böyle yaparız!" demiyoruz?
Çok kızdığım bir şey var mesela. Dünya'nın en kötü filmi seçilen Dünya'yı Kurtaran Adam filminin 2. sini neden komedi filmi olarak çektik? Neden zamanın getirdiği imkanları kullanarak şöyle güzel bir bilim-kurgu filmi çekmek yerine Mehmet Ali Erbil'i başrole koyup sikindirik bir film çektik? Demek ki taşak geçmek kolayımıza geliyor...
Elalem kendi tarihinde destan olmadığından gidip başka milletlerin destanlarını filme çekip tüm dünyaya pazarlıyor (Beowulf, Pathfinder, 300 Spartalı, Truva vb...). Peki Türkiye'de son dönemde kaç tane tarihi destan filmi çekildi? Bir avuç... Ki bunlardan da dişe dokunur bir tek Son Osmanlı: Yandım Ali vardı...
Dediğim gibi, destandan bol ne var bizde? Dede Korkut Hikayeleri'nin her biri bir destan. Sonra Türeyiş Destanı, Bozkurt Destanı, Yaratılış Destanı, Göç Destanı, Ergenekon Destanı, Çanakkale Destanı... Neden hiçbiri filme çekilmiyor bunların? İlla Hollywood gelip bizim destanımızı filme çekene kadar bekleyecek miyiz? Destanlarımızı sahiplenmek, değerini bilmek için bunu mu bekliyoruz?
Ben bu sorulara cevap vermeyeceğim çünkü cevap vermesi gereken ben değilim... Soru sorarak da derdimi anlattığımı düşünüyorum. Sordum soruyu koydum boruyu diyorum ve yazıyı bitiriyorum sevgili okur.
NOT: Adım kadar eminim ki Ergenekon Destanı'nın filmi yapılmadan önce Ergenekon Davası'nın filmi veya dizisi yapılacak. Bazı kişiler, bazı kişilere yaranmak ve bazı kişilerin beynini yıkamak için yapacaklar bunu, emin olabilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder