8 Mayıs 2011 Pazar

Kanser Ol, Hapse Gir; Kitap Yaz


Kansere mi yakalandın, hapse mi girdin; Hemen başla günlük tutmaya...
İyi para eder çünkü. Türkiye'de millet bir tek ünlüleri siklediğinden sadece ünlüler böyle durumlar atlatıp kitap yazınca iyi satışlar elde ediyorlar. Amerika'da ise 3 ayda bir çoksatar ( "Bestseller" diyen bok beyinliler de var ) listesine girer böyle hayatının kötü bir dönemindeki anılarını toplayıp yazmış birinin kitabı.Ki Amerika'da çoksatar listesine girdin mi hayatın kurtulur. Çıkarsın Oprah Winfrey Show'a 2 kere, sonra dandik bir kanalda da kendi programını yaparsın.Bir yandan kitabın satar bir yandan televizyondan para gelir ohhhh...
İş tamamen kitabında iyimser olmana, toplumda baskın olan kültüre bağlılığını yer yer belirtmende yatıyor. Müslüman çoğunluklu ülkede "...o acı günlerimde sığınacağım bir tek Allah vardı.Geceleri saatlerce dua ederdim", Hristiyan çoğunluklu bir ülkede de "...yalnız İsa'ya sığınabilirdim.Beni koruyabilecek tek kişi oydu " diyeceksin ki okudukları hoşuna gitsin insanların.
Soracaksınız şimdi "Hayvan.Yasar sen de kanser tedavisi görüyorsun, neden yazmıyorsun sen de bir kitap" buna cevabım şu "Düşüncelerim hakkında yalan söylemem". Çünkü bu kitaplarda yazanların yarısı kafadan yalandır bence. Hem onu bırakın; Ben dinsiz olduğum için öyle içinde dini öğeler bulunan bir kitap yazamam. Daha doğrusu yazabilirim ama "yazmam". Yazarsam da satmaz o kitap.Dediğim gibi; Çıkar için kendimi olmadığım biri gibi göstermem.
Yoksa ben "Dinsiz bir gencin hastalığından sonra Allah'a yönelmesi, Hak yolunu seçmesi" temalı bir kitap yazıp piyasanın amına koymasını da bilirdim. Kanal 7'den, STV'den program davetleri de gelirdi bedava reklam olurdu.Reklamın verimli olması, reklamı izleyen kitleye bağlıdır. Mesela bir firma ürettiği vibratörlerin reklamını Kanal 7'ye verse o reklam bir boka yaramaz. Ama ben Kanal 7'yi, STV'yi izleyenlerin çok hoşuna gidecek bir kitap yazdığım için reklamlar da fazlasıyla verimli olurdu...
İnsanlara istediklerini vereceksin bir anı kitabı yazıyorsan. Gerisi kolay...
SON

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder