10 Mayıs 2011 Salı

Saçma Slogan


İstanbul'dan Ankara'ya dönerken gözüme batan bir şey oldu. Yazayım dedim... İstanbul'da ne işim mi vardı? Geçen hafta kapalı akciğer ameliyatım için İstanbul'daydım. "Nooldu ki?" derseniz; Akciğerimde de bir kitle tespit edildi. "Kanser nüksetmiş olabilir. Sakruma platin takmadan önce onu bir aradan çıkaralım, neymiş görelim." dedi doktorum. Gittim oldum ben de ameliyatımı paşa paşa. Göğsüme açılan 3 küçük delikten içeri kamera ve diğer ameliyat malzemelerini sokup bilgisayar ekranından kesip biçtiler ciğerimi. Hemen iyileştim çıktım 1 haftada. İşte bu sebeple İstanbul'daydım.
Ankara'ya dönerken bir bina üzerinde gördüğüm slogan ise bu yazıyı yazma sebebim. Slogan şu; Ülkemi seviyorum, vergimi ödüyorum!
Başta güzel geliyor kulağa değil mi? Ama ben niyeyse biraz düşündüm bunun üzerinde. Sonuç; Boktan bir slogan lan bu!
"Niye ki lan?" diye soruyorsun, duyuyorum seni okur. Bak şimdi izah edeyim sana...
"Ülkemi seviyorum, vergimi ödüyorum." insana ne düşündürüyor? Sanki "Ülkemi sevdiğim için vergimi ödüyorum." diyor bu slogan değil mi? Öyle... Ama çok saçma değil mi lan okur?
Ne yani vergi ödemenin ön koşulu ülkeni sevmek mi? Ülkesini sevmeyenden vergi alınmıyor mu? Alınıyor! Hem de sike sike alınıyor... Yanlış mıyım?
Onu geçtim, bir de sanki bu bir marifetmiş gibi bir his veriyor insana bu slogan. "Hahah süper bir insanım, ülkemi seviyorum ve vergimi ödüyorum."diyor sanki... Neden marifet olsun ki bu? Ülkeni seviyorsan zaten vergini de seve seve ödersin. Olması gereken bu, ortada sloganlık bir durum yok yani. Gayet normal bir durum, ne heyecan yapıyorsun!..

Şu diyalogla iyice açıklayayım olayı;
2 arkadaş.
A ve B.
B; İşiyle gücüyle meşgul bir adam.
A; Boş gezenin boş kalfası.
-------------------------
A: Selam B Abi. Ben ülkemi seviyorum.
B: Bana ne lan?
A: Hiç abi söyleyeyim dedim öylesine.
B: İşin gücün mü yok olum senin?
A: (Kırılır biraz) Abi biraz vatan-memleket muhabbeti yapalım dedim, kötü mü ettim?
B: (İstemeye istemeye bırakır işini) Peki peki. Eee seviyorsun da ne yapıyorsun bakalım ülken için?
A: (Gerine gerine) Vergimi ödüyorum.
B: Lan şopar! Onu ben de ödüyorum ne var onda! Marifetmiş gibi söylüyor bir de!
A: (Pısar biraz) Ama abi ülke sevgisi, ülkeye destek falan...
B: Lan sus! Ülkesini seviyormuş, vergisini ödüyormuş! Onu ülkesini sevmeyen de ödüyor göt! Vatan-memleket muhabbeti senin neyine lan? Beni meşgul ediyor bir de...
-------------------------
Gördüğünüz gibi çok saçma bir slogan bu... E peki ben neden gördüğüm rastgele bir sloganın bu kadar derinine iniyorum? İnanın ben de bilmiyorum...

Hadi şimdi beni daha fazla uğraştırmayın da iletişime geçin Gelir İdaresi Başkanlığı'yla, kullanmasınlar artık o sloganı...

SON

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder